♥ Tacomys och pulkaåkning

Ser att det är en del som klickar in här trots jag är så dålig på att uppdatera så tänkte köra en snabb uppdatering om vad som hänt sen sist, börjar med förra helgen.
 
På lördagen var det fortfarande snö i Perstorp. Jag hade bestämt att jag skulle hitta på något med Melina och eftersom hon har barn blev det såklart pulkaåkning! Finns nog inget roligare när man är liten än att utnyttja alla tillfällen det går att åka pulka. Dock ville inte hennes minsta följa med, haha hon ville inte åka pulka helt enkelt så blev bara jag, Melina och Jasmine. Supermysigt verkligen, så kul när man har vänner med barn så man också får en chans att dra sig ut på sånt. Jag åkte faktiskt till och med någon gång, och satan vad läskigt allt blir när man blir äldre. När man var liten bara slängde man sig på pulkan och gled så fort som möjligt, men inte nu nej haha.
Efter vi hade åkt färdigt åkte jag hem och var lite med hundarna. Micke jobbade eftermiddag så han stack till jobbet vid halv 2. Jag passade på att plugga och så i någon timme innan jag åkte hem till Melina och Andy för att äta tacos. Så gott och mysigt. Andys föräldrar och bror var också där så blev lite släktträff med Mickes sida helt enkelt, dock utan Micke haha. Melina hade sedan gjort god vaniljpannacotta till efterrätt, hur underbart är det inte att komma hem till någon och bli så bortskämd en lördagkväll? Riktigt snäll vän som bjöd in mig när Micke jobbade. Stannade fram tills klockan 10 när jag hämtade Micke på jobbet. Sen hann vi med att ha en myskväll innan det blev sängen.
 
Söndagen tog jag det lugnt med Micke på förmiddagen. Vi åt en god frukost tillsammans innan han skulle gå och jobba och jag skulle åka med mamma till min morfar i Örkelljunga. Han har kommit in på hem för ett tag sen och behövde klippas. Det är jag som brukar klippa honom så vi tänkte att det är lika bra att fortsätta med det även nu när han bor där. Vi var även inom och kollade lite saker de rensade ur hans gamla hus så jag fick en stringhylla med mig hem. Vet inte riktigt vart jag ska ha den ännu och om jag ska renovera upp den eller inte. Får se hur det blir helt enkelt , väldigt fin var den i alla fall. När jag sen kom hem så storstädade jag huset. Brukar passa på när jag är själv hemma. Jag gillar att städa om jag får lov att göra det i lugn och ro utan att där är någon ivägen, det räcker liksom med två hundar varav den ena (Läs: Nero) är så rädd för dammsugaren att han håller på att dö varje gång jag dammsuger. När Micke sen kom hem stannade jag uppe ett litet tag innan jag fick gå och lägga mig då jag hade skola dagen efter. 
 

Kommentera här: