♥ Nyårslöften till 2018

Kikar in och hoppas alla hade en fantastisk nyårsafton igår. Ni har säkert som jag några löften att hålla nu när det nya året kommer. Tänkte dela med mig lite av mina.
 
Bli mer hälsosam. Vill skriva gå ner x antal kilo i vikt, träna varje dag m.m. men det är inte hållbart, varken att hålla eller för mig. Jag har haft svårt att gå ner i vikt sista tiden pågrund av undermedveten stress. Så detta året ska jag sluta äta godis mitt i veckan och försöka att träna 5ggr i veckan, skulle jag inte hålla det någon vecka ska jag inte hata mig själv utan acceptera att jag är en människa. Jag ska i alla fall sluta missbruka min våg och väga mig högst en gång i veckan om ens det, och inte vara hur sträng som helst med allt (förutom godis, snacks osv.) för det ska vara en livsstil inte en diet.
 
♥ Ta hand om mig själv mer. Sluta stressa så mycket över allting. Jag är en kontrollmänniska som är otroligt rädd för att misslyckas. Jag måste försöka koppla bort det och inse att man inte klarar allt på första gången alltid. Har aldrig kuggat på en tenta pga det men känner att jag måste lära mig att man ibland får misslyckas. Ska även ta tid till att sitta ner hemma i lugn och ro och måla naglarna i evigheter med ansiktsmask och hårmask och bara njuta av nuet och inte tänka så mycket på allting hela tiden.
 
Spara pengar. Jag är lite av en shoppaholic och jag orkar inte det mer haha. Är absolut inte beroende eller något sånt men känner att det varit lite roligare att spara pengarna och t.ex. bygga ett trädäck till sommaren eller något? Antagligen sparas lite pengar in på att inte köpa så mycket godis och sånt med, för det är faktiskt inte så otroligt billigt.
 
♥ Ge mina hundar mer tid. Detta är något som ständigt går i mina tankar, speciellt efter besöket på djursjukhuset. Jag känner ibland att tiden bara snurrar iväg med jobb, plugg osv och man bara lever vardagen och hundarna liksom följer med. Jag vill tänka mer på att spendera tid med dem på sätt de vill som t.ex. längre skogspromendar, lek osv. Tyvärr kommer man ju inte ha dem föralltid så man får inte glömma att leva i nuet med dem. 
 
Slutligen vill jag komma med ett litet tips till er. Glöm inte bort er själva, låt 2018 vara ert år, det är okej att vara själviska. Stanna inte kvar på ett jobb som ni inte trivs på, sök nytt eller börja plugga. Låt inte vardagen springa iväg med tanken att ni inte kan påverka den, för det kan ni. Livet består inte av mat, sömn och jobb det är så mycket mer, glöm inte det. Det gäller i förhållande med, stanna inte med en partner som inte prioriterar dig, är det äkta kärlek går du före allt annat, speciellt oväsentliga saker som jobb osv. Självklart måste man jobba men när det går att välja ska man gå först, inte bli bortglömd när de jobbar över osv.
Jag känner att jag verkligen har hittat rätt när det gäller kärleken, att bli prioriterad och tillfrågad känns så bra. Man ska inte bara ge och ge, men heller inte bara ta utan en balans är det enda rätta, man är två i ett förhållande och det ska vara rättvist och det är ett sånt förhållande jag känner att jag hittat. Jag tänker i alla fall gå in i detta året med att tänka att pengar inte är allt. Det går faktiskt inte att köpa allt för pengar. Tänk också på att spendera mer tid med människorna i din omgivning än med din mobil. Hoppas alla har en riktigt bra början på 2018!
 
 

Kommentarer:

1 Sahra:

Läste precis dina nyårslöften / mål. Vad kul att vi har samma mål, hade ingen aning. Bra mål att ha och ströva efter. 💗

Svar: Ja jag såg att du hade samma, så kul att vi tänker samma. Vi är väl lika hela enkelt <3 Ja verkligen bra mål att sträva efter :*
Sandra

2 Sahra:

Läste precis dina nyårslöften / mål. Vad kul att vi har samma mål, hade ingen aning. Bra mål att ha och ströva efter. 💗

Kommentera här: