♥ Min helg i Stockholm

I fredags var det upp i vettig tid för att duscha och packa det sista. Allt var förberett så det var väldigt skönt. Micke hade tagit ledigt för att skjutsa mig, så snällt. Vi avnjöt en god frukost tillsammans på Espresso house i Hässleholm innan mitt tåg gick vid 10. Jag hade bokat snälltåget upp för det var betydligt billigare och det gick väl hyfsat bra, tog runt 4 timmar att komma till Stockholm. 
När jag kom fram var det av och försöka hitta ett pressbyrån så jag kunde köpa ett sl kort och sen mot pendeltågen. Jag lyckades komma på rätt spår direkt så det gick fortare än förväntat, behövde inte ens leta. Så jag hoppade på ett tåg mot Solna och Mall of scandinavia. Linnéa som jag skulle till jobbar nämligen på Telia ovanför Mos. Så jag begav mig dit och lullade runt lite i affärer tills hon slutade och kom ner och mötte mig. Så sjukt, var typ ett år sen vi sågs sist. Jag och Linnéa har verkligen växt upp med varandra och har känt varann sen jag föddes, vi bodde grannar och var som syskon. Så det var såå skoj att träffa henne igen, det roliga är att trots att vi inte snackat eller setts på sista tiden är det som det inte gått någon tid alls. Det är äkta vänskap.
Vi fortsatte i alla fall att gå runt och kolla lite i affärerna tillsammans innan vi begav oss hem till henne. Hon bor i en jättefin nybyggd lägenhet och jag fick hela hennes sovrum för mig själv, lyxigt eller hur? Vi gick till hemköp efter ett tag och köpte ingredienser till pizza och slängde ihop den när vi kom hem. Vi kollade sen lite på tv samtidigt som vi tjattrade ihjäl varandra, som sagt vi hade inte setts på ett år haha. Vi gick och la oss sen i vettig tid eftersom vi skulle upp mitt i natten och kolla hockey, vilket vi också gjorde. Så tråkigt att Sverige förlorade, de kunde lika gärna vunnit.
 
På Lördagen gick vi upp runt 9 och tog det lugnt, åt lite frukost, gjorde vid oss och så innan vi åkte mot Barkaby. Jag ville till outleten som ligger där och Linnéa följde snällt med. Vi gick först på outleten ett bra tag. Jag hittade faktiskt lite fynd där. Handlade både på Odd Molly och Bodyshop till mig och sen på Levis till Micke. Tänkte visa i ett annat inlägg vad jag köpt. Vi gick sedan in i lite andra affärer utanför outleten, bland annat Ikea för Linnéa skulle köpa lite glas och så. Jag var med sugen på att handla massor men kände att det var lite onödigt med tanke på min resa hem och att jag har ett Ikea 40 min ifrån mig haha. Vi tog sedan och åkte hem till henne nöjda och glada. Det var dessutom riktigt kallt och blåsigt så vi var rätt genomfrysta så vi ville bara hem. Vi hade egentligen tänkt äta ute någonstans på kvällen men eftersom det small på sån kyla så hämtade vi hem lite thaimat, drack vin och kollade på gladiatorerna varvat med snack. Vi blev trötta rätt tidigt, vilket nog berodde på att vi sovit lite dåligt med tanke på hockeyn så blev en tidig kväll.
 
Söndagen blev väldigt lugn, vi tillbringade den i hennes soffa framför i stort sett alla avsnitt av love at first kiss. Haha så roligt och pinsamt på samma gång. Jag klippte även henne, då hon inte klippt sig sen jag klippte henne sist för ett år sen haha. Jag packade ihop mina saker och när klockan närmade sig två, halv 3 begav vi oss in mot Stockholms central. Vi hade lite tid att slå ihjäl, men ville vara ute i god tid. Så vi satte oss och fikade på Espresso house och sen gick vi och kollade lite i butikerna på centralen. Lyckades fynda ännu en sak på bodyshop där, haha ajja nu har jag så jag klarar mig. Hon följde mig sen till mitt tåg, tack och lov för jag vet inte om jag hade hittat annars och stod sen och väntade med mig tills mitt tåg kom, söt som hon är! Sen hade jag tre och en halv timme hem som var rätt sega. Jag åkte dock snabbtåg hem men var lite segt då jag blev lite illamående ett tag. 
 
Micke stod sedan och väntade på mig på perrongen när jag kom fram till Hässleholm vid halv 9, sååå söt! Vi åkte inom City gross och handlade lite saker jag behövde till dagen efter och sen hämtade vi hämtmat på vägen hem. Jag kom hem till ett helt nystädat hus och han hade fixat jättemycket så blev väldigt glad faktiskt. Vi somnade sedan rätt tidigt för vi båda var trötta. Jag var lite sleden efter tågfärden och stackars Micke hade knappt sovit för Milo har hållt på och pepit nätterna igenom för han saknat mig, så han blev också väldigt glad att jag kom hem.
 
Det har varit en superrolig helg och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge tills vi ses igen, hade varit kul att åka upp där senare med när det är lite varmare ute. Vi har verkligen haft en mysig helg och bara snackat i kapp en massa så har inte hunnit ta några bilder direkt, bjuder på de få jag tog. 
 
Japp, jag har ätit iallfall, haha. Kul att jag inte har en enda bild på något annat,
inte ens på Linnéa. Får skärpa mig nästa gång, haha.

Kommentera här: