♥ Lördag och Söndag

Denna helgen har det inte hänt allt för mycket, mestadels plugg.
I Fredags kom Micke hem precis när jag skrivit klart inlägget, så hann inte plugga mycket mer den kvällen. Jag vaknade sen upp i Lördags med bakslag med febern och även ont i halsen, så det var mindre kul. Jag lyckades dock få igång ett riktigt bra flyt på skrivande och lyckades skriva mycket, i stort sett allt. Medan Micke sen gick och kollade hockey hos pappa passade jag på att vila och kolla lite film. Vi åt sedan hämtmat hos mina föräldrar efter det, skönt att slippa laga mat ibland. När vi sedan kom hem så startade vi The huntsman: Winter's war, den var riktigt bra och jag lyckades även hålla mig vaken under hela filmen, vilket händer väldigt sällan. Precis efter filmen var jag rätt trött men Micke lyckades övertala mig att skriva när han satt och spelade så jag fixade färdigt hela inlämningen utom en sista grej som jag behövde en sak till, så det var skönt. Skulle egentligen åkt på tjejkväll, men skulle va småbarn där och jag var lite krasslig så blev inte så.
 
I Söndags var tanken att åka till Emporia, men vi orkade inte. Vi vaknade rätt sent men vi hade dock redan bestämt oss dagen innan. Vi slappade från vi vaknade vid 11 till 2 sen bestämde vi oss för att ta en snabb runda till Ikea och Väla. Vi hade fått presentkort på Ikea i julklapp och jag ville ha mattor till ovanvåningen så var skönt att äntligen fixa det. Vi svängde inom Rituals också först och kollade lite, hade lite beslutångest. Vi gick sen tillbaka för att köpa en tvål och jag kom ut med en påse full med saker. Micke bara tittade på mig och sa : Jag kanske skulle följt med in eller? haha, så kul. Jag skulle verkligen inte men lyckades få jätte mycket för pengarna, eftersom jag hade en kupong och man fick en gåva när man handlade för 400:-, så fick passa på, kan visa i ett annat inlägg vad jag köpte.
När vi sedan kom hem kom en vän till oss hit som jag hjälpte lite då han skulle börja på samma högskola som mig dagen efter, det är rätt mycket man ska fixa innan och har man inte koll är det svårt. Jag och Micke körde sen ner och handlade och slängde ihop en hemmagjord pizza och hade myskväll resten av kvällen. 
 
 
Bjuder på en bild på min knäppa hund. <3

Kommentera här: