♥ Fredag...igen.

Herregud vad tiden går, önskar att någon kunde stoppat den ett tag för jag hinner ärligt inte med. 
Denna veckan har gått så otroligt snabbt. I alla fall började skolan igen i måndags, vi körde inget smygstartande utan det var pang på direkt med full dag. Det var dock kul att träffa Jennie igen så något roligt fick man ut från det. Det roliga är att vi har varit lediga väldigt länge från skolan nu, typ tre veckor och jag har nog aldrig känt mig mer som en zombie i skolan än vad jag gjorde i måndags, så det här med att vara utvilad fungerar tydligen inte på mig. Efter skolan gick dagen i ett och jag hann nästan precis sätta mig ner och ta ett djupt andetag när Micke kom hem vid 22 från jobbet, sjukt.
Tisdagen bestod av provtagning. På måndag ska jag in för första gången till Kristianstad och träffa min reumatolog och han ville ha prover så det var bara att fixa det. Micke jobbade eftermiddag så han var snäll och följde med mig, vilket var tur för denna gången blev jag mer svimfärdig än vanligt. Jag är uppvuxen med att ta blodprov på sjukhus och ändå söker det mig så fort de sticker nålen i mig, jag känner bara hur jag tappar allt fäste till golvet. Vi åkte i alla fall hem direkt efter och då började mitt eviga pluggande. Vi har en inlämning som ska in söndagkväll och jag tänkte skriva färdigt den på tisdagen, det sket sig dock kan jag säga. Den är väldigt stor och omfattande, man måste dessutom hitta massa fakta på nätet som vi inte gått igenom något om. Dock var ju mitt ena nyårslöfte att inte stressa så när det körde fast totalt la jag den till sidan efter att ha suttit i några timmar. Min deadline gick ut i tisdags men min lärares går inte ut förrän på söndag, det är det jag har lite svårt med. Jag sätter helt enkelt upp för höga krav på mig själv.
Onsdagen var det skola igen, 11-12 inte så lönt om ni frågar mig men det var dock ett seminarium som dessutom var obligatoriskt. Så Jennie hämtade mig kvart i 10 och sen var jag väl hemma runt halv 2 igen. Jag skulle plugga men var helt slut så jag somnade på soffan och gjorde nästan ingenting på hela eftermiddagen. Micke skulle jobba natt så vi åt i alla fall kvällsmat ihop och kollade tv och sen när han gick och jobbade vid halv 10 så pluggade jag lite. 
Igår så permanentade jag min farmor och sen på eftermiddagen satte jag mig och skrev lite på inlämningen tills jag tröttnade. Vi var sedan hemma hos mamma och pappa för att äta och kolla på hockey, jag gick dock hem efter ett tag för att försöka komma igång med skrivandet. Det gick sådär, men sen när Micke gick till jobbet satte jag mig och köttade i två timmar och kom en ganska bra bit på vägen.
Idag när jag vaknade skrev jag en del faktiskt, det går sakta och segt men framåt i alla fall. Jag har även hunnit träna lite idag trots jag är lite ur form, känt mig febrig i veckan och så. Micke är iväg på party med jobbet och här sitter jag och försöker plugga, men går sådär eftersom jag nu sitter och skriver här i stället. Jag måste lära mig att ha lite mer pli på mig själv. Jag har i alla fall skrivit 75% av den så ja, tänkte försöka få gjort lite nu så jag slipper sitta med den både i morgon och på söndag med. 
Det har alltså inte hänt ett dugg roligt denna veckan, därför har det inte heller varit så peppande att skriva. Jag längtar så mycket till sommaren nu, känner att jag behöver den energin just nu. Hoppas alla får en superbra helg! 
Lekte lite med kameran häromdagen, mina älskade fyrbenta.

Kommentera här: