♥ Stockholm

Nu är det ett tag sen jag var i Stockholm hos min barndomskompis Linnéa, men tänkte berätta lite snabbt om min weekend däruppe. 
Jag flög upp till henne på torsdagen den 2 aug och landade på Bromma vid 19.30. Min väska kom snabbt, vilket innebar att jag kom på en flygbuss som gick ganska omgående så lite över åtta var jag på cityterminalen. Efter ett litet tag dök Linnéa upp och det blev ett kärt återseende. Klockan var ju ganska mycket och vi var båda lite hungriga så vi försökte leta efter en restaurang. Dock var det en del folk ute så vi beslöt oss för att ta oss ut mot Värmdö, Gustavsberg specifikt där Linnéa bor och se om vi kunde hitta någonstans att äta där istället. Men vi hade lite otur för köket hade precis stängt så vi svängde inom hemköp och handlade lite och gjorde kvällsmat hemma hos henne istället. Det blev rostat bröd med ost och halloumi till, haha, bra kombo om ni frågar oss. Vi kollade lite på tv sen innan vi somnade relativt tidigt. 
På fredagen var hon snäll och gick med på att åka ut till Barkaby och gå i outletbutiker. Vi vaknade ganska tidigt och eftersom det skulle bli varmt valde vi att åka ut tidig förmiddag så vi skulle slippa den värsta värmen. Vi stannade dock hela dagen nästan, haha. Vi var nog i varenda butik inne på outleten och sedan alla andra butiker runtomkring. Jag shoppade en del inne på Odd molly till mig själv och lite på Levis till Micke. Det var verkligen varmt så när jag var inne på Odd molly och tittade/provade allt som fanns typ, stod Linnéa och fläktade mig med en liten mobilfläkt samtidigt som hon höll alla mina grejer, hur bra vän? Vi letade efter en fläkt till Linnéa i varenda butik typ, men antingen var de slut eller alldeles för dyra. Vi hann även med en fika på Espresso house, mellan alla stop i butikerna för att tanka lite energi. 
Efter väldigt många timmar ute i Barkaby tog vi oss in till stan igen, och gick lite i gallerian och butiker där. Vi hade bestämt oss för att kolla prideparaden på lördagen så vi försökte hitta lite grejer till det. När vi sedan kom hem till henne igen, var vi lagom trötta efter att ha gått så mycket i värmen hela dagen. Så vi bänkade oss framför tvn med hemmagjord pizza och cider, som vi svängt inom systemet och köpt. Det tog inte långt tid innan vi däckade i soffan bägge två, haha.
På lördagen vaknade vi relativt tidigt och började då dagen med en powerwalk runt Gustavsberg. Det är verkligen superfint därute. När vi kom tillbaka hem till henne, gjorde vi frukost och sen gjorde vi oss i ordning för att åka in och kolla på prideparaden. Ingen av oss hade sett den innan, så därför var det ju extra roligt att det var europride här i Sverige i år. Vi fick suveräna platser längst fram, vilket gjorde att vi verkligen såg allt på väldigt nära håll. Det var riktigt pampigt kan jag lova, och det värmde så i hjärtat att se alla människor som var där för att stötta, antingen genom att gå med eller kolla på. Hela Stockholm var färgat i olika färger var man än gick, vilket var så otroligt häftigt. Efter att ha kollat paraden i två timmar plus väntat en timme innan de väl började blev jag lite trött på att stå upp så jag smet iväg ett tag medan Linnéa kollade klart på paraden. Jag svängde inom både Pk-huset och NK innan jag landade med en glass i handen i kungsträdgården. Jag älskar att sitta i kungsträdgården, det är så mysigt miljö där. Linnéa kom sedan och mötte upp mig och vi gick och fördrev tid i butiker, blev klart lite shoppande då med, innan vi hade bord på Pinchos vid halv 6.
Det var väldigt mysigt på Pinchos, bara sitta ner och snacka skit samtidigt som man äter god mat och dricker goda drinkar. Vi satt hela vår tid för att sedan dra oss vidare mot biografen, där vi bokat biljetter till Utöya. Både jag och Linnéa hade velat se den så länge, men det hade inte blivit av. Vi hade dock turen att de hade en biograf som visade filmerna lite längre än andra. Den var så bra och så sorglig på samma gång. Jag är så glad att vi gick och såg den. Man fick hålla tillbaka tårarna under många scener i filmen och det är så hemskt att detta verkligen hänt på riktigt. Efter filmen åkte vi hemåt mot Gustavsberg igen och landade framför tvn.
Söndagen blev en lugn förmiddag hemma hos Linnéa, där vi åt frukost i lugn och ro. Jag packade alla mina saker, som knappt fick plats i min väska fast jag hade en hyfsat stor väska med mig haha. Sen tog vi bussen in mot stan. Resan tog lite längre tid än vi tänkt oss, så trots att vi hade åkt i god tid, hann vi inte med någon fika innan jag skulle ta min buss mot Bromma. Så jag tog en lite tidigare buss ut, så Linnéa kunde åka iväg på sitt håll, istället för att vi skulle stå och vänta en kvart på min buss. Så när vi sagt hejdå tog jag bussen ut till Bromma, där jag kunde checka in mitt bagage direkt, vilket var skönt. Sen satte jag mig och åt lunch medan jag väntade in flyget som skulle gå vid halv 3. Allt gick bra, trots att jag trodde jag skulle dö haha. Det började nämligen åska direkt jag skulle gå på flyget och när jag väl kom fram till Ängelholm var det världens storm, så jag trodde aldrig vi skulle kunna landa. Dessutom fick jag fruktansvärt ont i örat så det gick upp i hela huvudet och det kändes som det skulle explodera. Jag har varit med om att få ont innan, men aldrig såhär, måste varit att lufttrycket var högre pga stormen. När jag väl kom fram stod Micke på flygplatsen och väntade på mig.
Det var en riktigt mysig weekend uppe hos Linnéa. Vi har känt varandra sen den dagen jag föddes och jag är så glad att jag fortfarande har henne i mitt liv efter 27år. Det är klart att vi har haft våra duster, och även varit ovänner ibland i nått år. Men vi har alltid hittat tillbaka till varandra och det glädjer mig, då jag har svårt att tänka mig ett liv där hon inte finns med. Det är tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra, men samtidigt så värdesätter man tiden mer när man väl ses. Dessutom har vi redan detta året hunnit ses fyra gånger, det är inte illa för att ha så många mil i från varandra <3

Kommentera här: