♥ Long time no see

Det var väldigt längesen jag uppdaterade här och jag har saknat det, men har känt att jag inte riktigt har haft tid. Så vad har hänt sen sist? Jo jag har jobbat hela sommaren, nästan från den dagen jag gick på sommarlov. Jag jobbade där jag jobbade förra sommaren, vilket innebär skiftjobb och min kropp fungerar inte riktigt då, varken fysiskt eller psykiskt. Jag blir så trött av att jobba en vecka förmiddag, en vecka natt och sedan en vecka eftermiddag, nej tacka vet jag rutiner.
Micke jobbar dessutom på samma jobb och går på ett annat skift som innebär helgjobb rätt ofta, så vi har gått om varandra mycket i sommar, men ibland har våra schema korsat varandra så vi har jobbat tillsammans. Men nu har vi äntligen semester. Vi har redan varit lediga en vecka och jag har två veckor till innan skolan börjar och Micke har lite till efter det, så otroligt skönt. Detta är min första sammanhängande semester på typ 12år. Jag kände att jag behövde lite semester innan skolan började igen. Förra året jobbade jag tills skolan började och jobbade dessutom extremt mycket övertid, vilket innebar att jag var död lagom till skolan kickade igång. Detta året har jag lyssnat på min kropp och insett att det inte är hållbart. Tänkte försöka uppdatera i ett annat inlägg vad vi hittat på hittills och om min Stockholmsresa jag gjorde nu i augusti.
 

Kommentera här: